زندگی و نشاط
روان شناسی ، آموزشی ، مذهبی ، پزشکی و سلامتی ، اجتماعی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ای معلم
نخستین بار، خدا از نام خویش، نام تو را آفرید . از رسالت برگزیدگان خویش، سهم شانه های بردبارتو قرار داد. فانوس شبانه روز علم را در دست هایت نهاد و تو را روشن گر جاده های هستی رقم زد.
تو ناگزیری از این خطیر بی پایان . تو گماشته پروردگاری، فراروی آدمیان نابلد...
واژه واژه آموزه های سبز تو، آنچه از لب های دانشمند تو می ترواد و برگ برگ آنچه به دل ها می آموزی، دست های دعایی بی وقفه اند تا منزلت بلند بالای تو را نزد پروردگار، والاتر کنند. پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاده ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می کند .
تو بمان، تا هیچ حدیث خداگونه ای ناگفته نماند!
تو بمان، تا هیچ تاریک بی روزنی از نسل جهل، در دل ها ادامه نیابد!

مدیر وبلاگ :تبسم
نویسندگان
 Image result for ‫تصاویر طول عمر‬‎

برای آنكه یك رفتار تبدیل به یك خصوصیت جدید شود و در ذهن ثبت گردد، باید 4- 21 روز تكرار شود وقتی یك عادت سالم جدید را در خود رشد و پرورش می‌دهید، این عادت جایگزین عادت ناسالم قبلی می‌شود.

 هر روز 5 بار غذا بخورید

در فرهنگ غرب، معمولاً مردم سه وعده غذا می‌خورند؛ اما بهتر است این عادت به پنج بار در روز افزایش و در عوض حجم غذا در هر وعده كاهش یابد. اگر هر روز پنج بار غذا بخورید، مقدار ثابتی از مواد مغذی، قند و انرژی به طور مرتب به بدن‌تان می‌رسد. ضمن اینكه به دستگاه گوارش نیز فشار وارد نمی‌آید و مهم‌تر از همه اینكه خطر حملات و مشكلات قلبی كاهش می‌یابد.


 بخندید!

تحقیقات نشان می‌دهند كه خنده و شادی عملكرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و خصوصا باعث افزایش و رشد سلول‌هایی می‌شود كه از بدن در برابر بیماری‌ها و سرطان محافظت می‌كنند. خنده باعث آزاد شدن و ترشح «اندورفین»، در مغز شده و به شما احساس خوشی و لذت می‌دهد. بی‌شك افراد شاد بیشتر عمر می‌كنند.

 استرس خود را كم كنید

استرس ریشه بسیاری از بیماری‌هاست و باعث كوتاهی عمر می‌شود. در روزگار كنونی، استرس روز به روز بیشتر می‌شود؛ مگر آنكه بتوانید آن را مدیریت كنید. مدیتیشن بهترین راه برای رهایی از نگرانی‌ها و رسیدن به قدرت و زندگی تازه است. با این كار درست نفس می‌كشید و 70 درصد سموم بدن دفع می‌شود.

 علاوه بر آن، موجب آرامش فكر شده و هورمون‌های استرس كاهش می‌یابد. به هنگام مدیتیشن روی یك صندلی راحت یا سطح زمین بنشینید. به طور كاملاً طبیعی نفس بكشید، چشم‌های خود را به آرامی ببندید. در هر لحظه یك فكر را در ذهن خود تصور كنید. بعد آن را داخل یك بادكنك یا حباب فرستاده و بگذارید به آسمان‌ها برود و آنقدر دور شود

  به گزارش پارس ناز كه دیگر به چشم نیاید. این كار را آنقدر انجام دهید تا ذهن‌تان تخلیه شود. بعد از آن در جسم خود احساس نور زیادی خواهید كرد و ذهن‌‌تان آرام خواهد شد.

 ورزش را فراموش نكنید

ورزش مرتب باعث بهبود و رشد فیزیولوژیكی، تقویت سیستم ایمنی، تحرك و پویایی بیشتر، افزایش سطح انرژی و … می‌شود؛ پس بهتر است در طول روز از هر فرصتی برای فعالیت فیزیكی استفاده كنید؛ مثل قدم‌زدن، دویدن، دوچرخه سواری (به جای رانندگی)، تمرین تای چی و …

 هر روز 8 لیوان آب بنوشید

آب برای تمام فعالیت‌های بدن ضروری است. پیشینیان ما آب را مایه حیات و منبع اصلی نیرو برای حفظ سلامت و عمر بشر می‌دانستند و امروزه دانشمندان با آنها كاملاً موافق هستند. آب پاكیزه، بدون هیچ‌گونه مواد شیمیایی و سمی به راحتی در اختیار همه مردم قرار دارد. به خاطر داشته باشید كه آب را هیچ‌گاه در ظروف پلاستیكی نگهداری نكنید، زیرا مواد شیمیایی تشكیل‌دهنده پلاستیك به آب نفوذ می‌كند.

 





نوع مطلب : پزشکی و سلامت، روان شناسی، 
برچسب ها : استرس، ورزش، خنده و شادی،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 31 اردیبهشت 1397
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
هنا و منا