زندگی و نشاط
روان شناسی ، آموزشی ، مذهبی ، پزشکی و سلامتی ، اجتماعی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ای معلم
نخستین بار، خدا از نام خویش، نام تو را آفرید . از رسالت برگزیدگان خویش، سهم شانه های بردبارتو قرار داد. فانوس شبانه روز علم را در دست هایت نهاد و تو را روشن گر جاده های هستی رقم زد.
تو ناگزیری از این خطیر بی پایان . تو گماشته پروردگاری، فراروی آدمیان نابلد...
واژه واژه آموزه های سبز تو، آنچه از لب های دانشمند تو می ترواد و برگ برگ آنچه به دل ها می آموزی، دست های دعایی بی وقفه اند تا منزلت بلند بالای تو را نزد پروردگار، والاتر کنند. پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاده ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می کند .
تو بمان، تا هیچ حدیث خداگونه ای ناگفته نماند!
تو بمان، تا هیچ تاریک بی روزنی از نسل جهل، در دل ها ادامه نیابد!

مدیر وبلاگ :تبسم
نویسندگان

 Image result for ‫تصاویر غذاهایی که افسردگی را بر طرف می کنند‬‎

 

 کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها به سطوح قوی سروتونین مرتبط هستند و باعث افزایش خلق و خوی شما می شوند. خوردن غذاهای شیرین سالم مانند میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات، نان های سبوس دار، و ... به بدن شما کربوهیدرات های پیجیده را وارد می کنند که در رفع علائم افسردگی و استرس بسیار موثرند.


 ویتامین سی: این ویتامین فقط برای کاهش دوره سرماخوردگی استفاده نمی شود بلکه ثابت شده در کاهش علائم افسردگی نیز موثر است. ویتامین سی مانند کربوهیدرات ها نقش کلیدی در تولید سروتونین؛ هورمون مرتبط با شادی دارد. اگر می خواهید میزان مصرف ویتامین سی را افزایش دهید، غذاهایی مانند اسفناج، گریپ فروت، پرتقال و نخود را به رژیم تان اضافه کنید.

 ویتامین ای: ثابت شده که سطوح پایین این ویتامین با اضطراب و افسردگی مرتبط است. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است که باعث افزایش خلق و خوی می شود. نان، جو، زرده تخم مرغ، دانه ها و آجیل، روغن کانولا و ... سرشار از ویتامین ای هستند.

 ویتامین دی: مطالعات نشان داده خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که از کمبود ویتامین دی رنج می برند، شدیدا افزایش می یابد. در حالی که شما می توانید ویتامین دی را از غذاهایی مانند قارچ ها، آب پرتقال طبیعی، شیر، ماهی و ... دریافت کنید، باید این را بدانید که قرار گرفتن کافی و به میزان 10 تا 20 دقیقه در معرض نور خورشید، نیز سطح ویتامین دی را در خون شما افزایش می دهد.

 اسیدهای چرب امگا 3: این اسیدها حاوی مزایای سلامتی بی حد و حصر هستند. سطوح پایین امگا 3 منجر به ابتلا به افسردگی می شود. این در حالی است که مصرف مقادیر کمی از این اسیدها می تواند تاثیر مثبت بر ذهن شما داشته باشد. مصرف ماهی های چرب، دانه های روغنی، آجیل، روغن کلزا، گردو و سبزیجات تیره رنگ، مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 را به بدن شما می رساند.

 پروتئین: غذاهای حاوی پروتئین، غنی از اسیدآمینه ای به نام تریپتوفان هستند که ممکن است در تولید سروتونین کمک کننده باشد. مصرف این غذاها به فرد احساس آرامش و انرژی می دهد. لوبیا، نخود فرنگی، گوشت گوساله، مرغ، ماست و ماهی سرشار از پروتئین هستند.

 آنتی اکسیدان ها: توانایی حذف مولکول های مضر بدن را دارند. این مولکول های مضر که رادیکال های آزاد نامیده می شوند، اغلب مغز را هدف قرار می دهند. در حالی که هیچ راهی برای متوقف ساختن رادیکال ای آزاد از رسیدن به مغز وجود ندارد، آنتی اکسیدان ها یک راه عالی برای کاهش اثرات آنها در بدن هستند. سطح آنتی اکسیدان را در بدن تان با مصرف زردآلو، انواع توت، گوجه فرنگی، بروکلی، بذرها، کیوی، پرتقال، فلفل و ... افزایش دهید.

 دانه های کامل: دارای فیبر بالا، ویتامین ها و اسیدهای آمینه هستند و اثابت شده به افزایش خلق و خو و کاهش علائم افسردگی کمک می کنند. برنج قهوه ای، دانه های غلات کامل، ماکارونی کامل گندم و نان های سبوس دار را وارد رژیم غذایی تان کنید. /

 





نوع مطلب : روان شناسی، پزشکی و سلامت، 
برچسب ها : ارامش و انرژی، افسردگی، خلق و خو،
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 22 مرداد 1397
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی