زندگی و نشاط
روان شناسی ، آموزشی ، مذهبی ، پزشکی و سلامتی ، اجتماعی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ای معلم
نخستین بار، خدا از نام خویش، نام تو را آفرید . از رسالت برگزیدگان خویش، سهم شانه های بردبارتو قرار داد. فانوس شبانه روز علم را در دست هایت نهاد و تو را روشن گر جاده های هستی رقم زد.
تو ناگزیری از این خطیر بی پایان . تو گماشته پروردگاری، فراروی آدمیان نابلد...
واژه واژه آموزه های سبز تو، آنچه از لب های دانشمند تو می ترواد و برگ برگ آنچه به دل ها می آموزی، دست های دعایی بی وقفه اند تا منزلت بلند بالای تو را نزد پروردگار، والاتر کنند. پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاده ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می کند .
تو بمان، تا هیچ حدیث خداگونه ای ناگفته نماند!
تو بمان، تا هیچ تاریک بی روزنی از نسل جهل، در دل ها ادامه نیابد!

مدیر وبلاگ :پویش
نویسندگان


                                                        نتیجه تصویری برای تصاویر لخته شدن خون

 امروزه به دلیل نشستن زیاد مقابل رایانه ها و تلویزیون ، هر کسی در معرض خطر لخته شدن خون است. اگر این لخته ها در ریه ها یا قلب ما اتفاق بیفتند، می توانند عوارض شدید ایجاد کنند. 

 در این مطلب 10 راهنمایی برای جلوگیری از لخته های خطرناک خون را قرار داده ایم:

 1. پوشیدن لباس های راحتی

برای گردش خون سالم، بهتر است از پوشیدن لباسهای تنگ خودداری کنید. از آنجا که لخته های خون نیز ممکن است در پاها ظاهر شود، از پوشیدن شلوار جین خودداری کنید.

 2. حمام با نمک اپسوم

نمک اپسوم برای تشویق گردش خون سالم در بدن شناخته شده است. بنابراین دفعه بعد که به زمان آرامش نیاز دارید، یک حمام نمک اپسوم بگیرید.

 3. ورزش 

برای جلوگیری از لخته شدن خون، مهم است که فعالیت داشته باشید و برای مدت طولانی از نشستن اجتناب کنید . هر نوع تمرین به طور کلی خوب است، اما یک تمرین بسیار خوب این است که تمرین HIIT انجام می شود که یک تمرین شدید است .

 4. هنگام رانندگی بعد از هر 2 ساعت رانندگی توقف نمایید

نشستن بیش از حد پشت اتومبیل می تواند ما را در معرض خطر لخته شدن خون قرار دهد. اگر شما در حال رفتن به مسیر طولانی هستید، اطمینان حاصل کنید که شما به طور منظم توقف کنید و از ماشین خود بیرون بیایید و مقداری پیاده روی یا نرمش کنید.

 5. خوردن رقیق کننده های خون

با اضافه کردن سیر خام، زردچوبه و چای گینگو را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، خطر ابتلا به لخته شدن خون را کاهش می دهد. آنها همچنین خوشمزه و فوق العاده خوب برای سلامت عمومی شما هستند.

 6.خم و پیچ و تاب دادن مچ پا

اکثر روزهای ما صرف نشستن در محل کار است که جریان خون در پاهای ما را تضعیف می کند. هنگامی که شما نمی توانید، راه بروید شما می توانید مچ پای خود را پیچ و تاب دهید.

 7. پوشیدن جوراب های ساق بلند

اگر می دانید پاهای شما تمایل به تورم یا گردش خون ضعیف دارند، جوراب های فشرده ممکن است برای شما مناسب باشد. آنها در اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارد و در طول روز باعث افزایش جریان خون در پاها می شوند. 

 8. پاهای خود بالا بگذارید

به پشت دراز بکشید و پاهای خود را در بالای دیوار قرار دهید. فقط 6 اینچ بالای قلب و سر شما کافی است پس از یک روز طولانی نشستن یا ایستادن، این تمرین عالی است تا خون را در بدن خود جاری کنید.

 9. اجتناب از انداختن پاها روی هم 

کسانی که در معرض خطر ابتلا به لخته های خون هستند باید سعی کنند از انداختن پاهای خود بخصوص برای مدت زمان طولانی خودداری کنند. اطمینان حاصل کنید که موقعیت خود را اغلب تغییر دهید و فشار بیش از اندازه بر پاهای خود قرار ندهید. بالاتر از همه، ما باید در هنگام نشستن احساس راحتی و آرامش کنیم.

 





نوع مطلب : پزشکی و سلامت، 
برچسب ها : تمرین، گردش خون، لخته،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 3 مرداد 1398
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
کد پرچم محرم