زندگی و نشاط
روان شناسی ، آموزشی ، مذهبی ، پزشکی و سلامتی ، اجتماعی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ای معلم
نخستین بار، خدا از نام خویش، نام تو را آفرید . از رسالت برگزیدگان خویش، سهم شانه های بردبارتو قرار داد. فانوس شبانه روز علم را در دست هایت نهاد و تو را روشن گر جاده های هستی رقم زد.
تو ناگزیری از این خطیر بی پایان . تو گماشته پروردگاری، فراروی آدمیان نابلد...
واژه واژه آموزه های سبز تو، آنچه از لب های دانشمند تو می ترواد و برگ برگ آنچه به دل ها می آموزی، دست های دعایی بی وقفه اند تا منزلت بلند بالای تو را نزد پروردگار، والاتر کنند. پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاده ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می کند .
تو بمان، تا هیچ حدیث خداگونه ای ناگفته نماند!
تو بمان، تا هیچ تاریک بی روزنی از نسل جهل، در دل ها ادامه نیابد!

مدیر وبلاگ :پویش
نویسندگان

 نتیجه تصویری برای تصاویر شاد شادی و نشاط

 


زندگی با تمرکز ذهنی

زندگی با تمرکز ذهنی یعنی زندگی عاقلانه و اگاهی از این که توجه کاملی روی هدف داشته باشید، در زمان حال بمانید و تجربیات هر لحظه ی خویش را بدون قضاوت ادامه دهید.

 

توانایی تمرکز خوب نیاز به تمرین های مکرر دارد. یک راه برای انجام این کار تمرین مدیتیشن تمرکز ذهنی است. با چشمان بسته نشسته و روی احساسات فیزیکی، افکار و عواطف خویش بدون هیج قضاوتی فکر کنید. میتوانید هم زمان با وارد شدن در ذهنتان آنها را برای خویش به عنوان مثال" یک فکر"،" خشم" یا" ازار" تصور کنید.


 

کیفیت خواب مناسبی داشته باشید.

اکثر ما روی اهمیت خواب بر سلامتتان آگاهیم. بهرحال این یک نیاز برای تعادل روانی ماست. بسیاری از ما پافشاری زیادی برای دیر رفتن به رخت خواب داریم. بعضی از ما خواب با کیفیت را تنها یک شوخی می دانیم و بخاطر برنامه های کاری پرسروصدا و پروژه های عقب افتاده به آن اهمیّتی نمی دهیم.

 

دقت کنید چه طور کم بود خواب تاثیری منفی روی شرایط روحی شما در روز بعد خواهد داشت، خواب کم ما را در طول روز حساس تر خواهد کرد و خواب کافی ما را شادتر نموده و بهره وری ما در کار را افزایش خواهد داد.

 

ولی این گفته ها به این معنی نیست که شما به خواب بیشتری احتیاج دارید. بررسی زندگی بیش از 4000 نفر شخص بزرگ سال نشان داده است اشخاص شادتر بطور میانیگین 6 ساعت و 15 دقیقه خواب بدون وقفه ی با کیفیت در زندگی دارند. اشخاص شاد بهتر هم می خوابند. این یک حلقه است:هرچه خواب با کیفیت تری داشته باشید شادتر خواهید گردید و با شاد بودن بهتر میتوانید بخوابید.

 

کمی تجربه کسب کنید.

تجربیات جدا از قوی کردن رابطه اجتماعی، با گذر زمان برای ما بیش تر و بیش تر خاطره انگیز میشوند . ذهن ما بطور پیش فرض تجربیات را کلی و شاد برای خویش تفسیر میکند . به عنوان مثال هر موقع که خاطره های مربوط به تعطیلات آخر را برای خویش با دوستان و خانواده مرور می کنید خستگی و مشقت هایی که در زمان سفر تجربه کرده اید را بیش تر فراموش خواهید کرد.

 

زمان رفت و آمد خویش را کم کنید.

بعضی حوادث در زندگی میتوانند بطور کلی شادی زندگی را کاهش دهند. رفت و آمدهای طولانی مدت از اینگونه حوادث هستند.

 

قبل از پذیرش یک شغل جدید، برای خودتان حساب کنید چه قدر زمان احتیاج دارید تا هر روز خودتان را به محل کار برسانید. با این وجود  ممکن است شما در کاری باشید که نیاز دارد هرروز یک ساعت یا بیش تر رانندگی کنید. بهتر است در صورت امکان به دنبال وسایل دیگری برای رفت و امد بگردید.

 

لبخند بزنید.

خندین اضطراب و استرس شما را کاهش خواهد داد. محققان در یک بررسی انجام شده دریافته اند رانندگان اتوبوسی که هیچگاه در طول روز لبخندی نمی زنند وضعیت روحی بدی داشته و اغلب در کار افرادی گوشه گیر هستند. اثرات خندیدن خصوصا برای زنان بسیار مؤثر است.

 

هنگامی که لبخند می زنیم بعضی فرایندهای زیستی در بدن انجام میشود که سبب میشود مغز تصور کند بیش از آنچه در واقعیت است شاد هستیم. به همین علت شرایط روحی ما بهتر خواهد شد. اما این تنها یک اثر لحظه ای است که موقتا شما را شادتر می سازد و در اصل چیزی نیست که سبب شود در طولانی‌مدت شخصی شادتر شوید. به هر جهت اگر کاری به سادگی لبخند زدن میتواند سبب شود احساس بهتری در زندگی داشته باشید و سبب خندیدن دیگران هم شوید، به چه دلیل این کار را انجام ندهید.

 

یک حیوان خانگی داشته باشید.

اغلب افردی که صاحب حیوان خانگی هستند میگویند از آنها لذت برده و خاطرات خوبی با آن دارند. پژوهشگران دریافته اند حمایت اجتماعی که شخص از حیوان خانگی خویش دارد مثل نگهداری از یک عضو خانواده میباشد . پژوهشگران میگویند داشتن حیوان خانگی در کنار داشتن فواید دیگر، سبب عزت نفس بیش تر، بیماری افسردگی کم تر و تنهایی کمتری خواهد شد – حتی این اشخاص بیش تر ورزش میکنند .

 

افراد شاد را شناخته و با آنها وقت بگذرانید.

سطح شاد بودن یک شخص با جدایی از یک دوست تا سه درجه میتواند تحت‌تأثیر قرار بگیرد و این یعنی شادی ما تحت‌تأثیر زیاد شبکه های اجتماعی دوستان قرار دارد و بسیار به دوستانمان وابسته است.

 

اشخاص شاد اغلب مرکز شبکه های اجتماعی هستند که افرادی شبیه خویش را در آن دارند. این دسته از اشخاص میتوانند بهتر، صمیمی تر و بخشنده تر باشند.

 

حداقل ده دوست خوب داشته باشید.

برای رسیدن به حداقل سطح مورد نیاز برای شاد بودن در اول نیاز داریم حداقل ده دوست خوب داشته باشیم. بررسی 1700 نفر برای میزان سطح رضایت آنها از زندگی و دوستان، نشان داده شده است افردی که پنج دوست یا کم تر دارند اغلب زیاد شاد نیستند. افردی که 5 تا 10 دوست دارند به احتمال بیشتری شاد خواهند بود.

 

خبر خوب این که شاد بودن شخص به دوستانی که برای زمان بچگی بوده اند یا افردی که به تازگی وارد زندگی شان شده اند بستگی ندارد. این یعنی هیچوقت برای داشتن دوست های جدید و شاد بودن دیر نیست.

 

ساخت دوستی های جدید کار سختی نسیت... نگهداری از حیوانات خانگی نیاز به تلاش و توجه دارد ولی دوست تنها نیاز به قدری منطق دارد. به هر جهت درست مثل حفظ کردن یک رابطه ی ازدواج، حفظ دوستی هم لازمه ی شاد بودن است.





نوع مطلب : روان شناسی، 
برچسب ها : لبخند، دوست خوب، افراد شاد، تمرکز ذهنی،
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 14 اسفند 1398
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic