زندگی و نشاط
روان شناسی ، آموزشی ، مذهبی ، پزشکی و سلامتی ، اجتماعی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ای معلم
نخستین بار، خدا از نام خویش، نام تو را آفرید . از رسالت برگزیدگان خویش، سهم شانه های بردبارتو قرار داد. فانوس شبانه روز علم را در دست هایت نهاد و تو را روشن گر جاده های هستی رقم زد.
تو ناگزیری از این خطیر بی پایان . تو گماشته پروردگاری، فراروی آدمیان نابلد...
واژه واژه آموزه های سبز تو، آنچه از لب های دانشمند تو می ترواد و برگ برگ آنچه به دل ها می آموزی، دست های دعایی بی وقفه اند تا منزلت بلند بالای تو را نزد پروردگار، والاتر کنند. پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاده ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می کند .
تو بمان، تا هیچ حدیث خداگونه ای ناگفته نماند!
تو بمان، تا هیچ تاریک بی روزنی از نسل جهل، در دل ها ادامه نیابد!

مدیر وبلاگ :پویش
نویسندگان
نتیجه تصویری برای تصاویر ویروس  کرونا

اما چه باید کرد اگر اضطراب در مورد سلامتی مزاحم کار‌های روزمره فرد بشود؟ چه باید بکنید اگر به خاطر نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا، رفتن به سر کار یا معاشرت در اماکن شلوغ برایتان مشکل شود؟

همیشه هم به آنچه ذهنتان به شما می‌گوید گوش نکنید
دکتر سینکلر می‌گوید: «به آنچه ذهنتان به شما می‌گوید گوش کنید و سپس به دنبال مدرک صحت آن بگردید. باید میان واقعیت و داستان‌هایی که ذهنتان به شما می‌گوید، تفاوت قائل شوید.»

«در عوض، برای مثال سعی کنید به جای این که به خودتان بگویید "مریض می‌شوم" بگویید "این تصور را دارم که مریض خواهم شد" تا به خودتان تاکید کنید که این ذهنتان است که به شما می‌گوید بیمار می‌شوید نه واقعیت امر.»


سعی نکنید علائم جسمی استرس را نادیده بگیرید

دکتر سینکلر می‌گوید: «گاه می‌توانیم با وحشت و اضطراب خودمان را بیمار کنیم (با عوارضی شبیه به ویروس کرونا) – مثل نفس تنگی و تپش قلب. اما وقتی چنین عوارضی را حس کردید، در عوض آن که فورا این احساسات را از خودتان دور کرده یا نادیده بگیرید – که کمکی نمی‌کند – برایشان جا بگذارید، در حالی که حسشان می‌کنید، برای خودتان توصیفش بکنید.»

دکتر نیوز می‌گوید در لحطات حمله اضطراب، چند نفس عمیق بکشید، بنشینید و تا ده ثانیه نفس هایتان را – دم و بازدم – بشمرید و بعد دوباره آن را تکرارکنید.

موارد نگرانی هایتان را بنویسید
الیزابت تِرپ، از انجمن روانشناسی بریتانیا می‌گوید می‌توانید کاری عملی انجام دهید – کاری که بتوانید آن را کنترل کنید تا از اضطرابتان کم کند، مثلا نوشتن خاطرات روزمره یا یادداشت‌های دیگر.

او می‌گوید: «از نگرانی تان جلوگیری نکنید، آن را در کتابچه‌ای یادداشت کنید و بعد کنارش بگذارید. وقتی نوشتن در موردش را تمام کردید، دیگر کنارش بگذارید.

به همین گونه، می‌توانید دو دایره بکشید – یکی دایره کنترل و دیگری دایره‌ای که هیچ نفوذی بر آن ندارید. بعد آن‌ها را با نگرانی هایتان در زندگی پر کنید. این به شما کمک می‌کند به خاطر بسپارید چه چیز‌هایی را می‌توانید تغییر بدهید و چه چیز‌هایی را – هرقدر هم نگرانشان باشید، نمی‌توانید.»

تنها به اندازه تحملتان به اخبار گوش کنید
نیوز می‌گوید اگر تحمل تان کم شده، مجبور نیستید به اخبار زنده گوش کنید، یا کانال اطلاعیه‌ها را باز بگذارید یا شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید. تماستان را با اطلاعات تازه محدود کنید. او می‌افزاید: «می توانید با خودتان سختگیری کنید. تصمیم بگیرید تنها یکبار در روز به اخبار گوش کنید و اطلاعاتتان را در مورد ویروس به روز کنید.»

«نمی گویم باید آن را کاملا ندیده بگیرید. مسئله جدی است. البته تحولات را دنبال کنید. اما می‌توانید اضطرابتان را با کاهش مقدار زمانی که به آن فکر می‌کنید، کم کنید.

چند گام عملی بردارید
علاوه بر مدیریت ذهنتان، گام‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با آن به خودتان اطمینان خاطر بدهید، از جمله به کار بستن توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و اداره بهداشت انگلستان.
 
نیوز می‌گوید: «حتما دست هایتان را به ویژه پیش از خوردن غذا مرتب با آب و صابون بشویید یا از محلول ضدعفونی استفاده کنید. توصیه‌های پزشکی را رعایت کنید.»

او همچنین توصیه می‌کند درصورت امکان نحوه کارتان را عوض کنید. برای مثال، سعی کنید جلسه‌های بزرگ را در عوض گردهمایی گروهی، با اینترنت برگزار کنید.

ارتباط را با شبکه حمایتی تان حفظ کنید
جرالد بارنز، مدیر موسسه سلامت روان «اسمارت تی ام اس» می‌گوید در هنگام استرس آسان است خود را در انزوا قرار دهید، به ویژه اگر نگران ویروس هستید، اما در صورت امکان، حفظ ارتباط انسانی برای کاهش اضطراب بسیار مهم است: «حفظ رشته‌های ارتباطی محکم به شما کمک می‌کند حس کنید از حمایت (دیگران) برخوردارید و در اطرافتان هاله و انرژی مثبت وجود دارد.

«در این شرایط احتمال این که بتوانید با صراحت در مورد ویروس با نزدیکانتان صحبت کنید بیشتر است. با گفتگو در مورد این مسئله و احتمالا شوخی و مزاح در مورد آن، احساس راحتی بیشتری کنید و بر هرگونه اضطرابی که در مورد خطرات آن دارید چیره شوید.»

از شایعات پرهیز کنید و بر حقایق تمرکز کنید
در جهان اخبار بیست و چهارساعته و شبکه‌های اجتماعی که دائما به روز می‌شوند، آسان می‌شود به سوی شایعات و خبر‌های نادرست کشیده شد. اما بارنز می‌گوید: «سعی کنید به داخل طوفان رسانه‌ای کشیده نشده و بیش از حد گزارش‌هایی که بر فرض مبتنی است را نخوانید. خودتان را به تارنما‌های معتبر مثل تارنمای سازمان بهداشت عمومی  محدود کرده و از توصیه‌های ساده و روشن آن در مورد ویروس کرونا و نحوه مقابله با آن آگاه شوید.

نیوز می‌افزاید: «به خاطر داشته باشید، ما نمی‌توانیم از شیوع ویروس جلوگیری کنیم (تنها دانشمندان قادر به این کارند)، اما می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم تا جلوی گسترش اضطراب را بگیریم»




نوع مطلب : روان شناسی، 
برچسب ها : استرس، اضطراب، ویروس کرونا،
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 20 اسفند 1398
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic