زندگی و نشاط
روان شناسی ، آموزشی ، مذهبی ، پزشکی و سلامتی ، اجتماعی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


ای معلم
نخستین بار، خدا از نام خویش، نام تو را آفرید . از رسالت برگزیدگان خویش، سهم شانه های بردبارتو قرار داد. فانوس شبانه روز علم را در دست هایت نهاد و تو را روشن گر جاده های هستی رقم زد.
تو ناگزیری از این خطیر بی پایان . تو گماشته پروردگاری، فراروی آدمیان نابلد...
واژه واژه آموزه های سبز تو، آنچه از لب های دانشمند تو می ترواد و برگ برگ آنچه به دل ها می آموزی، دست های دعایی بی وقفه اند تا منزلت بلند بالای تو را نزد پروردگار، والاتر کنند. پس در این مسافت دشوار، صبور بمان و در جاده ها جاری شو و راه روشن کن که خداوند، تو را به رستگاری نزدیک، رهسپار می کند .
تو بمان، تا هیچ حدیث خداگونه ای ناگفته نماند!
تو بمان، تا هیچ تاریک بی روزنی از نسل جهل، در دل ها ادامه نیابد!

مدیر وبلاگ :پویش
نویسندگان

Image result for ‫تصاویر کارمند موفق‬‎

یک کارمند همیشه باید استحمام و بهداشتش را رعایت کند و بوی خوش از او ساطع شود به گونه ای که هر بار که به اداره ورود می کند از بوی مطبوع و خوشایند او دیگر همکاران ورودش را متوجه شوند. اگر چه لزومی هم ندارد حتماً از عطر و ادکلن های گران قیمت استفاده کرد. اما با استحمام و رعایت بهداشت، منظم بودن و موها و پوشش مرتب می توان بوی ناخوشایند و حالت نامطبوع و ناپسند را از خود دور کرد.


  • صحبت کردن با صدای بلند آن هم در محیطی مانند اداره جات اصلاً خوشایند نبوده و نخواهد بود. فرض را بر این می گذاریم که فاصله شما تا همکارتان به گونه ای است که مجبورید از صدای بلند برای حرف زدن استفاده کنید. اما به جای آنکه گام صدای خود را بالا ببرید، یا از تلفن استفاده کرده و یا اگر امکانش می باشد بلند شده و نزدش بروید سپس صحبت کنید.
  • شوخی پذیر و انتفادپذیر باشید. قهر کردن مال بچه هاست. اگر با همکارتان دلخوری دارید و یا از او ناراحت هستید نیاز نیست این موضوع را برای دیگر همکارانتان تعریف کنید. این یک مسئله شخصی بین شما و او خواهد بود. می توانید مانند دو فرد عاقل و بالغ این مشکل یا مسئله را میان خودتان حل و فصل کنید بدون آنکه کسی متوجه ناراحتی شما شود و متعاقباً باعث شود که پشت سرتان حرف هایی زده شود که درست نباشد. زیرا اینگونه شما به دیگران اجازه قضاوت کردن را می دهید.
  • سعی کنید که شاد باشید و با انرژی مثبت روز کاریتان را شروع کنید. وقتی که شما انرژی مثبت داشته باشید و لبخند روی لبتان باشد، همکارانتان نیز نه تنها ارنباط بهتری با شما برقرار خواهند نمود بلکه این انرژی مثبت را به آنها نیز انتقال خواهید داد.
  • تمیز و مرتب باشید. میزتان را شلوغ نگه ندارید. منظم بودن یکی از اصول موفقیت یک کارمند می باشد. کاغذهای باطله را وقتی مچاله می کنید حتماً در سطل زباله بیندازید. مگر چقدر زمان لازم است تا شما بتوانید کاغذ مچاله را در سطل زباله بیندازید. هر روز پس از اتمام ساعت کاری حتماً میزتان را مرتب کرده و سپس به خانه بروید.
  • بعضی از موادغذایی پرادویه و بودار، مثلاً سیر و پیاز درست است که سرشار از خاصیت هستند اما زمانی که سرکار می روید بهتر است از این نوع مواد غذایی استفاده نکنید یا رعایت کامل را انجام دهید. تحمل این بو برای ارباب رجوع و مخصوصاً همکارانتان که قرار است ساعت زیادی از روز را در کنار شما کار کنند راحت نخواهد بود. باعث سردرد و عصبانیت همکارتان خواهید شد و دیگران را از خود دور خواهید کرد.
  • مسائل خصوصی و شخصی زندگیتان را برای هر کسی بازگو نکنید. قرار نیست مسائل خانه و کار را با هم قاطی کنید. تا زمانی که مجبور به درد و دل کردن نشدید مسئله ای را برای همکارتان بازگو نکنید. در ضمن زمانی هم که خواستید صحبت کنید طرف تان را به خوبی بشناسید و مطمئن باشید که این صحبت ها در همین چهار دیواری اتاق خاک خواهد شد.
  • لباس مناسب بپوشید. لباسی که نه خیلی تنگ و چسبان و نه خیلی گشاد باشد. از پوشیدن لباس‌های نامناسب با رنگ‌های جیغ دوری کنید و لباسی متناسب با محل کارتان بپوشید.
  • خانم ها اگر می خواهند آرایش کنند بهتر است آرایشی باشد که در چشم نبوده و جیغ نباشد. قرار نیست به عروسی بروید. محیط کار است و افراد زیادی در آن قسمت در تردد خواهند بود پس حفظ شئونات را رعایت کنید.
  • از غیبت کردن و شایعه پراکنی، قضاوت کردن و بدگویی کردن پشت سر همکارانتان خودداری کنید. سرتان به کار خودتان باشد و یک کارمند بی حاشیه باشید.
  • وقت شناس و منظم باشید. سر ساعت در محل کارتان حضور پیدا کنید. مثلاً اگر قرار است 7 و نیم در محل کار حاضر باشید زمانی از خانه خارج شوید که با پیش بینی ترافیک 5 دقیقه نهایتاً زودتر برسید.
  • در رفتار با دیگران نهایت ادب و احترام را رعایت کنید. زود عصبانی نشوید و پرخاشگری نکنید.




  • نوع مطلب : روان شناسی، مدیریتی، اجتماعی، 
    برچسب ها : بوی خوش، شوخی پذیر، انرژی مثبت،
    لینک های مرتبط :
              
    جمعه 8 فروردین 1399
    نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





    آمار وبلاگ
    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :
    امکانات جانبی
    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic